Hogyan maradj fitt és energikus a szemeszter alatt | Blog | IQ Factory

Hogyan maradj fitt és energikus a szemeszter alatt

Az egyetem alatt sokszor megeshet, hogy nem mindenre sikerül elég figyelmet fordítanod. Mégis rengeteg oka van, hogy minden nap törődj magaddal, és ehhez beiktass néhány fontos dolgot a napodba. Akár a jó alak a prioritás, vagy több energia kéne a mindennapokhoz, esetleg odáig jutottál, hogy a stressz és kialvatlanság miatt már koncentrálni sem tudsz, mindig lehet változtatni. Összeírtunk néhány hasznos tippet, hogy minden nap fittebb és egészségesebb legyél!

Mindig reggelizz

Legyen bármilyen mozgalmas a reggeled, sose mondj le a reggeliről! Az ébredés után két órán belül egyél valamit, ami legyen rost, fehérje- és vitamindús. Ha elég tápláló a reggelid abban, amire igazán szükséged van, napközben is kevésbé leszel éhes. Emiatt is lehet, hogy azok, akik rendesen reggeliznek, egy kutatás szerint kevésbé híznak meg. A zabpehely, zabkása vagy tojás mind jó ötletek egy gyors és egészséges reggelihez. A vitaminokat pótolhatod joghurtos müzlibe kevert gyümölccsel, ami fel fog pörgetni az egész napra!

Egyél sok zöldséget

Az egyik legjobb dolog a zöldségekben, hogy egyedül náluk nem kell számolnod a bevitelt. Mivel alig van kalóriatartalmuk, de rengeteg bennük a rost és a vitamin, bármilyen zöldséget korlátlanul ehetsz. Ha napközben rád törne az éhség, eléggé eltelítenek ahhoz, hogy be tudd tartani a diétád. Főzheted vagy grillezheted is őket, de a legjobb, ha legalább napi háromszor nyers zöldséget eszel. Így nem csak fitt, de egészséges is maradsz!

Igyál eleget

Nem tudsz figyelni az órákon, sokszor fáj a fejed, és már harmadszorra olvasod ugyanazt a sort? Ha nehezen megy a koncentrálás, igyál több vizet! Napi három liter víz kell ahhoz, hogy ki tudd hozni a maximumot magadból és a napodból. Fontos, hogy ez a mennyiség tényleg tiszta víz legyen, ne kávé vagy üditő. Persze csinálhatsz finom teát, vagy a szénsavas verziót is választhatod. A lényeg, hogy mindig maradj hidratált, és ez a jegyeiden is látszani fog!

Szakíts időt a mozgásra

A mozgás az alakodban és a tanulásban is látványos eredményt hoz. De emellett is rengeteg oka van, hogy megtaláld a számodra megfelelő sportot. A felgyülemlett stressznek rengeteg negatív következménye lehet, így nagyon fontos, hogy le tudd vezetni. Az edzéssel ezt megteheted, és a felszabaduló hormonok egész nap doppingolni fognak, hogy minden akadályt könnyebben vegyél.

Sport az egyetemen

Ha van az egyetemeden sport lehetőség, érdemes kihasználnod. A csapatsportok mellett sok helyen találsz gyógytornát, zumbát és egyéb mozgásformát. Érdemes utána nézned az egyetemi lehetőségeknek, mert bizonyos sportokért még kreditet is kaphatsz!

Hasznos applikációk

Ha valami kötetlenebbet választanál, menj el futni vagy sétálni a környékeden. Applikációkkal, mint a MyFitnessPal, vagy a FitBit, mérni is tudod, egy nap hány kilométert tettél meg, így könnyen tűzhetsz ki célokat.

Fontos, hogy mindig figyelj a tested jeleire, és szoríts időt a tanulás mellett magadra is. Ez életed minden részére jó hatással lesz. Ha eldöntötted, hogy változtatsz, már megtetted az első lépést!

ÉS EZEKET OLVASTAD MÁR?

NAPI TIPPEK, HOGY BOLDOG ÉS KIEGYENSÚLYOZOTT LEGYEN A HETED!

PÁR EGYSZERŰ TRÜKK, HOGY A LEGJOBB FORMÁDAT HOZD A VIZSGAIDŐSZAK ALATT

TÚLÉLŐCSOMAG A VIZSGAIDŐSZAKRA

9 TIPP, AMIT ÉPÍTS BE LEFEKVÉS ELŐTT AZ ESTI RUTINODBA

Kövess minket Facebook-on!