Túlélőcsomag a vizsgaidőszakra! | Blog | IQ Factory

Túlélőcsomag a vizsgaidőszakra!

A vizsgaidőszakban mindenki próbálja az összes hasznosnak tűnő kis praktikát bevetni a jobb teljesítmény reményében. Halomra gyűlnek a cukorral és koffeinnel teletömött édességek és italok üres csomagolásai a szobában. Az alábbi 6 pontban felsoroltak nem csak testhezálló túlélőcsomagként szolgálhatnak a vizsgaidőszakra, de számos fizikai és mentális előnnyel is jár alkalmazásuk. Ha csak egy-két tippet találsz a listán amit kipróbálnál, még akkor is garantált pozitív hatással járulhatsz hozzá a vizsgán való teljesítményedhez.

Vizsgaidőszak

  1. Magok

A különböző magokat főleg nasiként fogyasztjuk, de most azokról lesz szó, amelyek hasznosak is a szervezet számára, főleg a vizsgaidőszakban! A tökmag cinket és magnéziumot tartalmaz, melyek fokozzák a memória és a gondolkodás képességét, és csökkentik a stresszt. A chia mag jó omega-3 forrás az agy hatékonyabb működéséért, kiváló méregtelenítő és fogyókúrás szer, mely fogyasztható például joghurttal, zabpehellyel vagy salátával is. A nyers diómag szintén omega-3-at tartalmaz, mellette pedig javítja a mentális éberséget is.

  1. Gyümölcsök

A gyümölcsök frissek, vitamindúsak, magas tápértékűek és rendkívül egészségesek. A szárított bogyók különböző antioxidánsokat tartalmaznak, fokozva a koncentrációt és az emlékezőképességet. Az áfonya, a szeder, a homoktövis és a bodza tökéletes nassolnivaló is és fogyasztható zabkásával, joghurttal, turmixszal, fagylalttal vagy bármilyen más desszerttel. A sikeres vizsgaidőszak után pedig az ünnepi koktél ízesítésére és díszítésére is használható.

  1. Zöldségek

A zöldségek és gyümölcsök kiemelkedő táplálkozás- élettani szerepet töltenek be szervezetünk megfelelő működésében. Jelentős szerepet játszanak számos betegség kockázatának csökkentésében, hozzájárulnak az emésztőrendszer megfelelő működéséhez és szabályozzák a szervezet folyadékháztartásának és a szervezet sav-bázis egyensúlyának fenntartását. A cukorrépában található nitrátok növelik az energiaszintet és az agy vérellátását. A kelkáposzta pedig tele van antioxidánsokkal, karotinoidokkal és B-vitaminokkal a memória, a koncentráció és az agy egészségének javítása érdekében.

  1. Édesség

A csokoládé fogyasztását természetesen nem szabad túlzásba vinni, az étcsokoládé koffeintartalma azonban segít a mentális éberség megtartásában, a benne található magnézium pedig csökkenti a stresszt. Akár motivációs eszközként is tökéletes választás, ha egy bizonyos idő elteltével megjutalmazhatod magad egy szelettel tanulás közben.

  1. Italok

A zöld tea a koffein és a teanin kombinációja, amely növeli az agy gyorsabb és pontosabb működését. Legfeljebb két percig tanácsos főzni, ha nem szeretnéd elveszteni a tea finom ízét. Célszerű tej és cukor nélkül fogyasztani, így a népszerű főzet előnyös lehet fogyókúra közben is.

  1. Illóolajok

A különböző aromák amellett, hogy finom illattal lengik be a szobát, befolyásolhatják a hangulatot és a mentális teljesítményt. A rozmaring illóolaj például javítja a koncentrációt és a memóriát. A borsmenta illóolaj fokozza a koncentrációt és segít az energiaszint növelésében. A zsálya illóolaj kiváló a szellemi fáradtság ellen. Az eukaliptusz illóolaj fokozza a mentális tisztaságot. Az édes bazsalikom illóolaj stimulálja az agyat, javítja a koncentrációt és a memóriát. Az Ylang Ylang illóolaj pedig csökkenti a szorongást és a stresszt.

ÉS EZEKET OLVASTAD MÁR?

5 SZUPERGYORS ÉS OLCSÓ RECEPT DIÁKOKNAK

TANULÁSI MÓDSZEREK A HATÉKONY VIZSGAFELKÉSZÜLÉSHEZ

12 HEKK TANULÁSHOZ

Kövess minket Facebook-on!