9 tipp, amit építs be lefekvés előtt az esti rutinodba | Blog | IQ Factory

9 tipp, amit építs be lefekvés előtt az esti rutinodba

Egy személyre szabott esti rutin állandóságot és kiszámíthatóságot visz az ember életébe. Összeállításunkból megtudhatod, hogy mi az a 9 dolog, amit érdemes lehet lefekvés előtt beépíteni a napi rutinodba.

  1. Előre készítsd ki a másnapi szettedet!

Ez első ránézésre viccesnek tűnhet, most biztos arra gondolsz, hogy legutoljára anyukád készítette ki ovis korodban a ruháidat. Pedig nagyon sok időt és energiát meg lehet spórolni vele a korai órákban. Elég csak azokra a reggelekre gondolni, amikor te sem tudod igazán mit is akarsz felvenni, kirámolod a teljes szekrényed, felpróbálsz mindent, ami rengeteg időt vesz el és hatalmas rendetlenséget eredményez.

  1. Tervezd meg a másnapodat!

Veled is előfordult már, hogy csomó dolgod lett volna, mégsem sikerült elvégezni mindent, mert csak úgy elrepült az idő napközben? Egy gondosan megtervezett listával ez nem fog legközelebb megtörténni! Ha előre összeírod este, hogy mit szeretnél elvégezni és beosztod hozzá az idődet, sokkal hatékonyabb napot tudhatsz magadnak másnap.

  1. Mindig ugyanakkor menj aludni!

Nagyon sokat tud jelenteni, ha ezt betartod: sokkal energikusabb leszel napközben, nem érzed magad fáradtnak, nyúzottnak.  Egyetemistaként nehéz lehet mindig ugyanabban az időben elmenni aludni, ugyanakkor hosszú távon tényleg megéri.

  1. Olvass!

Legyen az egy könyv, újság vagy ebook, a lefekvés előtti olvasás nagyon megnyugtató tud lenni. Békés lezárása egy fárasztó napnak, amikor mélyen elmerülhetsz valami olyasmiben, ami tényleg érdekel és értéket képvisel számodra.

  1. Figyelj oda, mit eszel lefekvés előtt!

A pihentető alvás egyik alapfeltétele, hogy lefekvés előtt ne együnk össze-vissza mindenfélét. A nehéz, zsíros ételektől például kifejezetten nehezen lehet álomba merülni. Ha olyat eszel, ami megfekszi a gyomrod, megeshet, hogy lesz néhány kellemetlen perced az éjszaka folyamán.

  1. Ne a képernyőt bámuld közvetlen elalvás előtt!

Sokan nyomkodják a mobiljukat az ágyban alvás előtt, pedig nem feltétlenül kellene. A képernyő kék fénye felébreszt, a sok inger ami a telefonból ér, felpörgeti az agyat és sokkal nehezebb lesz emiatt az elalvás. Arról se feledkezzünk meg, hogy milyen könnyedén repül az idő mobilozás közben, ami az alvással töltött idő rovására megy.

  1. Tarts rendet magad körül!

Tarts rendet a szobádban és a közvetlen környezetedben! Nem is hinnéd mennyit tud jelenteni, ha nem a legnagyobb rendetlenségben kell reggel elkészülnöd vagy este lefeküdnöd.

  1. Ne maradj fent sokáig!

Az egy dolog, hogy próbálj meg mindig ugyanakkor lepihenni, ahogy arról a 3. pont is szól. Ellenben nagyon nem mindegy, hogy ez hány órakor történik meg! Ha mindig éjfél után fekszel le, másnap pedig korán kelsz, akkor napközben sokszor érezheted magad nagyon álmosnak és fáradtnak.

  1. Ne hanyagold el a fontos dolgokat!

Ha van kutyusod, ne felejtsd el levinni sétálni, kivenni a kontaktlencsédet elalvás előtt vagy lemosni a sminkedet. Tudjuk, hogy néha sokkal kényelmesebb lenne csak úgy bedőlni az ágyba, de sajnos vannak dolgok amiket nem érdemes kihagyni még így sem!

 

 

ÉS EZEKET OLVASTAD MÁR?

NAPI TIPPEK, HOGY BOLDOG ÉS KIEGYENSÚLYOZOTT LEGYEN A HETED!

KÉSZÍTS TANULÁSI TERVET A VIZSGÁIDHOZ!

MILYEN HIBÁKAT NE KÖVESS EL A HATÉKONY TANULÁS ÉRDEKÉBEN?

FÁRADTSÁG VS. TANULÁS

Kövess minket Facebook-on!