Napi tanulási rutin - hogy kiegyensúlyozott és hatékony legyen a szemesztered! | Blog | IQ Factory

Napi tanulási rutin – hogy kiegyensúlyozott és hatékony legyen a szemesztered!

Lehet ismerős az érzés, mikor minden nap másik időpontban kelsz fel, rohansz az óráidra, és másokkal, vagy a géped előtt ülve eltöltöd a napod, aztán a vizsgaidőszakban jössz rá, hogy ezt nem így kellett volna. De mostantól másképp is alakíthatod a szemesztered!

 

7:00

Az igazán jól sikerült napok alapja a megtervezett reggel. Bármilyen kimerültnek érzed magad, kelj fel korán, és hagyj időt magadnak az ébredésre egy kávéval vagy reggeli zuhannyal felvezetve. Akkor is, ha az óráid később kezdődnek, hiszen annál több szabadidőd marad. Érdemes indításként összegezned, mit kell elintézned aznap, hogy szervezett legyél.

8:30

Otthon valami mindig eltereli a figyelmed? Ülj be a kedvenc kávézódba, vagy keress fel egy könyvtárat! Így nem lesz esélyed filmet nézni, játszani, vagy ledőlni tanulás helyett. De bárhol legyél is, minden nap szánj egy meghatározott időt a házikra és a felkészülésre.

11:00

Használd ki a reggeli energiát! Keress fel egy edzőtermet, menj ki futni, biciklizz a szabadban vagy a szobádban. A legalább fél óra mozgás nem csak fizikailag, hanem szellemileg is feldob egész napra, így az óráidon is élénkebben tudsz figyelni, és az érzés is egész nap doppingolni fog, hogy tettél magadért.

12:00-17:00

Tekints a tanulásra is munkahelyként! Indulj el korábban, és ha kora délután érnek véget az óráid, ne menj rögtön haza. Állítsd be minden napra az időt, amit nem otthon töltesz. Menj a kedvenc helyedre, vagy maradj bent az egyetemen és összegezd a jegyzeteid. Mikor a barátaiddal találkozol, oszd be, mennyi időd jut rájuk és a tanulásra egyaránt.

21:00

Hogy bírd a napot energiával, nagyon fontos, hogy legalább 8 órát tudj aludni. Rakj össze magadnak egy lefekvési rutint! Ha például van kedvenc sorozatod, ekkor nézz belőle! A megérdemelt rész után pedig jól esik egy esti tusolással lezárni a napot, és teával vagy forró csokival ágyba bújni. Érdemes lefekvés előtt fél, vagy akár egy órával kikapcsolni mindent. Egy idő után annyira hozzászoksz, hogy az esti előkészületek után rögtön érezni kezded, itt az ideje aludni.

Persze ezek az időpontok mindenkinél egyéniek, és bármikor jöhetnek napok, amiket nem lehet előre betervezni. De minél összeszedettebb vagy, annál könnyebb lesz minden mást is helyretenned.

ÉS EZEKET OLVASTAD MÁR?

8 EGYSZERŰ TRÜKK, HOGY ÉJJELI BAGOLYBÓL KORÁN KELŐ PACSIRTA LEGYÉL!

5 PERCES ÚTMUTATÓ A HATÉKONY VIZSGAFELKÉSZÜLÉSRE

NAPI TIPPEK, HOGY BOLDOG ÉS KIEGYENSÚLYOZOTT LEGYEN A HETED!

MILYEN HIBÁKAT NE KÖVESS EL A HATÉKONY TANULÁS ÉRDEKÉBEN?

Kövess minket Facebook-on!