Hogyan legyél éjjeli bagolyból korai pacsirta | Blog | IQ factory

Hogyan legyél éjjeli bagolyból korai pacsirta

Mind éreztük már úgy, hogy nem elég 24 óra egy napban. Pláne, ha még a vizsgaidőszak is közeledik. Mind hallottunk már azokról, akik reggel 5-kor kelnek, és már mozogtak, ettek, elkészültek, míg te csak berángattad magad az egyetemre. Most elhoztunk neked 7+1 tippet, amivel te is könnyedén kézbe tudod venni az irányítást.

  1. Tervezd meg!

A reggeli rutin már este elkezdődik. Lefekvés előtt tervezd meg a másnapi napod; írd össze teendőidet és programjaidat. Legyél olyan pontos, amennyire csak tudsz, és így könnyű lesz az előkészület, hiszen pontosan látni fogod, hogy hova mit kell vinned.

  1. Készülj elő!

Ha szeretnél zökkenőmentes kezdést reggel, intézd úgy, hogy minél kevesebb döntést kelljen meghoznod. Készítsd ki este a másnapi ruhádat, így reggel csak annyi a dolgod, hogy felveszed. Készítsd elő a reggelid, pakold be a másnapra szükséges dolgaidat. Rengeteg időd megtakaríthatsz, amit hasznos szokásokkal helyettesíthetsz.

  1. Feküdj le minden nap ugyanakkor!

Sajnos be kell látnunk, hogy a korán kelés megköveteli a korai elalvást is. Az alvás nélkülözhetetlen a szervezetünk számára, hiszen fizikai és szellemi épségünket is befolyásolja. Ha kitűzöd az elalvás idejét, és tartod magad hozzá minden nap, könnyebben fogsz ébredni.

  1. Lépésről lépésre

Mint minden más is, a korai kelést is próbáld fokozatosan beépíteni a mindennapjaidba. Nem megy egyik napról a másikra. Fokozatosan állíts egy kicsit korábbra az ébresztődet, így a testednek is van ideje alkalmazkodni a korai keléshez.

  1. Engedj be természetes fényt!

Ez a pont nehézkes lehet a téli hónapokban, de ha megteheted, engedj be annyi természetes fényt, amennyit csak lehet. A természetes fény reggel segít, hogy a bioritmusunk beálljon, hogy a lehető legtöbb energiánk legyen a korai órákban.

  1. Nincs szundi!

Bármilyen kényelmes is visszabújni reggel az ágyba, nem tesz jót, ha használod telefonod szundi funkcióját. Az állandó ébredés-visszaalvás megzavarja alvási ciklusunkat és két szundi között nem jutunk pihentető alvásig. Tedd magadtól minél messzebb a telefonodat/ébresztődet, hogy kénytelen legyél felkelni érte.

  1. Alakíts ki egy reggeli rutint!

Ébredés után fontos, hogy pótold a folyadékot az éjjel kiszáradt szervezetedben. Tegyél vízbe egy kevés citromlevet, hogy még frissítőbb legyen.

Ezután iktass be egy kis mozgást. Nem kell megerőltetőnek lennie, csak annyira, hogy felfrissítsd vérkeringésedet. Ne felejts el egy kicsit kikapcsolni, meditálj egy pár percet. Így testben és lélekben is kész leszel az előtted álló napra.

Ne becsüld alá a reggelit! Ahhoz, hogy jól induljon a nap, tápláló és egészséges tápanyagokra van szüksége szervezetünknek.

+1 Kerüld a telefonodat, amíg lehet!

Reggel különösen fontos, hogy eltölts egy kis időt a telefonod és közösségi média nélkül. Szóljon Rólad a reggel!

Próbáld ki ezeket a tippeket és meg fogod tapasztalni a korai kelés rengeteg egészséges hatását. Ha észben tartod a pozitívumokat, motivációból sem lesz hiány. Legyen ez az újévi fogadalmad!

És ezeket olvastad már?

EGÉSZSÉGES, TANULÁST SEGÍTŐ NASIK, AMIT MINDEN EGYETEMISTÁNAK ISMERNIE KELL!

NAPI TANULÁSI RUTIN – HOGY KIEGYENSÚLYOZOTT ÉS HATÉKONY LEGYEN A SZEMESZTERED!

HOGYAN LÁSS VILÁGOT EGYETEMI FIZUBÓL

8 EGYSZERŰ TRÜKK, HOGY ÉJJELI BAGOLYBÓL KORÁN KELŐ PACSIRTA LEGYÉL

Kövess minket Facebook-on!