Tanulást segítő nasik egyetemistáknak! | Blog | IQ Factory

Egészséges, tanulást segítő nasik, amit minden egyetemistának ismernie kell!

Nincs is rosszabb, mint mikor túlnő rajtad a sok tanulnivaló anyag és stressz. De van valami, amitől újra magadhoz térhetsz: a kaja! Persze nem mindegy, hogy a feltörő éhséged mivel csillapítod. Van az a pillanat, mikor még nehezebb megállni a gyorskajákat, mint általában, és könnyű túlzásba vinni azt, amit inkább kerülni kéne. Főleg, ha egész nap rohansz óráról órára, és alig van időd elugrani a boltba és gyorsan enni valamit. Ezért mi összeírtunk pár ötletet, amit ilyen eseteknél bármikor bevethetsz.

Hummusz

Tudtad, hogy akik rendszeresen esznek hummuszt, kevesebb eséllyel híznak meg? A rostokkal és ásványi anyagokkal teli hummusz egészséges és eltelít, ha pedig vegán vagy, segít pótolni a fehérjét. Nagyon egyszerű elkészíteni, és így nem csak gazdaságosabb, de finomabb is a boltiaknál. A konzerves csicseriborsót fel kell forralni, majd fokhagymával összeturmixolni, közben hozzáadni a citromlevet, tahinit és fűszereket. Tálalásnál önthetsz rá egy kis olívaolajat is. Mártogathatod zöldségekkel és teljes kiőrlésű kenyérrel.

Avokádó

Az avokádóban található telítetlen zsírsavak és vitaminok felpörgetnek szellemileg, és ezentúl nem lesz gondod a fókuszálással! Egy perc alatt megvan, hiszen csak félbe vágod, a húsát kiszeded egy kanállal, és felszeleteled. Rakhatod pirítósra is, így nagyon finom nasit dobhatsz össze fokhagymával, és tehetsz rá egy kis citromlevet is. Salátákba is jó, például paradicsommal, bazsalikommal és lilahagymával.

Puffasztott rizs

Ha szeretnél kevesebb szénhidrátot bevinni, a puffasztott rizs nagyon jó választás lehet kenyér helyett. A nátrium tartalma miatt ebből sem mindegy, mennyit eszel. Ami viszont jó benne, hogy sokféle ízzel párosíthatod. Csinálhatsz belőle szendvicset sajtokkal, zöldségekkel és sovány húsokkal. Ha pedig édesszájú vagy és valami különlegesre vágysz, próbáld ki mogyoróvajjal és banánnal! Ezt az energia bombát feldobhatod egy kis fahéjjal vagy mézzel is.

Zabkása

Nem szabad éhgyomorral kezdened a napot, a zabkásából pedig szuper reggelit csinálhatsz! Nagyon laktató, és ebből is sok az ízvariáció, de ha van egy kis időd, érdemes ebből is sajátot készítened a cukrozott bolti termékek helyett. Csak tejjel vagy vízzel forralj fel zabpelyhet, és 10-15 percig kevergesd kásásra. Ezután ízesítheted chia maggal, áfonyával, banánnal, amit épp megkívánsz! Almás-fahéjas verzióban is felmelegíthet az esős őszi reggeleken, hogy újult erővel indítsd a napot.

Gyümölcsös joghurt

A legjobb, ha az ízesített bolti joghurtok helyett natúr joghurtot veszel, és a friss gyümölcsöket te vágod bele. A görög joghurt az egyik legnépszerűbb megoldás. például friss barackkal vagy fagyasztott erdei gyümölcsökkel. Keverhetsz bele zabpelyhet és magvakat, hogy még több legyen benne a tápanyagforrás. Aszalt gyümölcsökkel és étcsokival is megszórhatod, de mézzel is édesítheted. A meleg nyári napokon hűsítő jégkrémmé fagyaszthatod.

Étcsoki

Nem kell lemondanod a csokiról! Az étcsoki a fogaknak és bőrödnek is jót tesz, de az agy keringését is felpörgeti. Így az egyik legjobb megoldás pár kockát enni, ha kell az energia a koncentráláshoz. Narancsos, és más gyümölcsös verzióban is megtalálhatod a boltok polcain, de ha szereted a csípős és pikáns ízeket, kipróbálhatod chilisen.

Fontos, hogy igyekezz lecsökkenteni a szénhidrátokat, főleg ha eddig sok kenyérfélét ettél. Helyettesítsd a nehéz ételeket minél változatosabb módon, és jobban tele leszel energiával, mint bármikor.

ÉS EZEKET OLVASTAD MÁR?

HOGYAN MARADJ FITT ÉS ENERGIKUS A SZEMESZTER ALATT

TÚLÉLŐCSOMAG A VIZSGAIDŐSZAKRA!

8 HASZNOS TIPP, AMI MEGKÖNNYÍTI A TANULÁST

5 SZUPERGYORS ÉS OLCSÓ RECEPT DIÁKOKNAK

Kövess minket Facebook-on!