Neveld át magad koránkelővé a szünet alatt | Blog | IQ Factorry

Neveld át magad korán kelővé a téli szünet alatt!

Sajnos a szünetben nagyon könnyen átfordulhatunk a ló túloldalára és egyre később és később megyünk el aludni. Persze egyre később és később fogunk felkelni is!

Adunk néhány tippet, amivel megkönnyítheted a visszaállást!

Neveld át magad koránkelővé

Kelj fel és egyél!

Teljesen mindegy, mikor mentél el lefeküdni, húzz fel egy órát 8 körülre és egyél valamit! Utána vissza is aludhatsz, ha akarsz! Ha ezt elismétled néhány egymást követő nap, automatikusan fel fogsz kelni 8-kor, mert éhes leszel. Maradj egyre tovább ébren, és egyre hamarabb fogsz elfáradni és mész aludni.

Ha már majdnem átfordultál, segíts rá egy kicsit!

Ha már ott tartasz, hogy alig látsz napfényt, mert szinte este kelsz fel és délben mész el aludni, segíts rá és menj el mééég később aludni! Utána kelj fel mééég később, és ha ezt elismétled párszor meg is vagy az átállással! Csak ne szokj hozzá túlságosanJ

Fokozatosan kelj korábban

Másik módszer, ha rajtad nem segít az evés, próbálj egyszerűen minden nap egy-két órával korábban ébredni. Másfél órás ciklusokban alszunk felszínesen, úgyhogy figyeld magad és olyan időpontra húzd az órát, amikor az előző felszínes alvásban vagy! Sokkal egyszerűbb felkelni, mintha mélyálomból próbálkoznál.

Bírj ki egy napot alvás nélkül, de másnapra ne tervezz semmit!

Ha gyorsan le akarod tudni ezt az egészet, egyszerűen ne aludj el! Erre bezzeg rengeteg módszer van, koffein-mérgezés nélkül is! Figyelmeztetés: előfordulhat, hogy másnap gondjaid lesznek mondatszerkesztéssel, cipőfűzéssel illetve az is lehet, hogy a mosogatógép és a kuka megkülönböztetése lesz akadály.

Így használd a géped!

Már előző cikkünkben is volt szó a melatonin nevű hormonról, ami az alvás-ébredés ciklust szabályozza. A képernyő leginkább kék színt sugároz, ami a reggelt jelzi. Ezért nehezebb este elaludni és könnyebb reggel felébredni képernyő előtt. Használd ki!

Próbálj rendszert tenni az életedbe!

Menedzseld az időd! Bármilyen napi feladataid is vannak, igyekezz rendben tartani őket! A nap elején csináld meg a fontosabb dolgokat, utána szabad vagy.

Húzz fel egy ”altatóórát”!

Legyen két „altatóórád” az egyik jelzi az esti készülődést, a másik az irány az ágyba! Hiszen bármilyen sorozatot is akarsz nézni, az ott lesz holnap is. Fogd fel úgy: amit későn este akarsz csinálni, azt nem a mai naphoz teszed hozzá, hanem a következőből veszed el.

És jön a reggeli hidegzuhany…

Ha már kimásztál az ágyból, az jó! Próbálj meg eljutni a zuhanyig és maradj is ott 10-15 percig, de ne túl meleg vízben. Nyáron mehet a hideg víz, de tél van és ügyelned kell, hogy meg ne fázz. A langyos víz beindítja a vérkeringést, felpezsdít. Zuhany jó ötlet reggeli vizsgák előtt is. Hidd el, működik!

 

 

És ezeket olvastad már?

Kövess minket Facebook-on!