Hogyan kerüld el az influenzát a vizsgaidőszakban? | Blog | IQ Factory

Hogyan kerüld el az influenzát a vizsgaidőszakban?

Mivel az egyetem egyik legfontosabb része vizsgaidőszak, senki nem szeretne pont ilyenkor elkapni valami csúnya betegséget. A téli mínuszokban mindenki hajlamos egy kis megfázásra, de az éjszakába nyúló stresszes tanulás és a túl sok koffein fogyasztás jelentősen le tudja gyengíteni a szervezetet. A vizsgák teljesítése érdekében a felkészülés alapjáraton is egy megpróbáltatás, de ha még a koncentrációval is problémák vannak egy betegség miatt az tényleg a tanulás rovására mehet. Ha pedig súlyosbodik a helyzet, lehet, hogy a vizsgát is ki kell hagynunk, ami elég kellemetlen a jövő félévre nézve. Egy kis odafigyeléssel meg tudjuk óvni magunkat ezektől a nehézségektől. Összegyűjtöttünk 7 egyszerű tippet, amikkel elkerülheted az influenzát!

1. Víz, víz, víz!

A folyadék pótlása az egyik alapvető napi tevékenység, azonban sokszor megfeledkezünk róla, pedig nem csak az immunrendszernek, de az egész szervezetnek létfontosságú. Nyáron sokkal több innivalót fogyasztunk, de télen sajnos hajlamosak vagyunk elmulasztani. A víz a legmegfelelőbb folyadék a szervezet számára, naponta legalább 2 liter vizet kellene meginni, de a tej, a tea és a frissen facsart gyümölcslevek is megfelelő szomjoltók. Viszont a magas cukortartalmú szénsavas üdítők, energiaitalok és a kávé nem a legjobb választás a napi folyadék szükséglet fedezésére. Persze nem arról van szó, hogy ezekből egy-egy pohárral se lehet inni.

2. Figyelj oda, étkezz egészségesen!

Minden szempontból fontos a megfelelő táplálkozás, azonban itt az egészségünkről van szó! Ugyanis az immunrendszernek szüksége van vitaminokra, ásványi anyagokra, fehérjékre, szénhidrátokra és zsírokra, hogy védekezni tudjon a fertőzésekkel szemben. A bevitt tápanyagokból elsősorban az agy, az idegrendszer és más fontos szervek kapják meg a dózisukat, és ha nem viszünk be eleget ezekből a lényeges tápanyagokból, az immunrendszernek nem jut belőle és legyengül. Persze, nélkülözhetetlenek a zöldségek és gyümölcsök az étrendünkből, de fontos a hús és a gabona fogyasztása is!

3. Aludd magad sikeresre!

A folyadékfogyasztás és az étkezés mellett az alvás is alapvető szükséglet, amit a vizsgaidőszak jelentősen fel tud borítani. Sajnos nem lehet se előre kialudni magunkat, se később bepótolni az alváshiányt. Fontos, hogy rendszeres és folyamatosan legyen, vagyis nagyjából ugyanakkor feküdjünk le és keljünk fel minden nap. A biológiai óránk szerint az éjfél előtti alvás a legpihentetőbb, ezért próbáljunk meg ne éjszaka és hajnalba nyúlóan görnyedni a könyvek felett, hanem inkább ébredjünk fel korábban, és kipihent aggyal üljünk le tanulni. Az ideális idő, amit alvásra kell(ene) szánni a 8 óra. Ha ennél kevesebbet vagy többet alszunk, fáradtabbnak érezzük magunkat, és nem tudunk koncentrálni az igazi kihívásokra.

4. Nem minden a külső!

Senki sem szeret úgy kinézni, mint egy hóember, de az egészségünk fontosabb annál, mint, hogy egy péntek esti bulin a legszebb ruhánkban jelentünk-e meg. Nem is annyira élvezhető a program, ha közben arra kell koncentrálnod, hogy ne fagyj meg. Melegen és rétegesen kell felöltözni, ugyanis egy este akár két hétre is ledönthet a lábunkról, ha nem vigyázunk! Ha túl sokáig tartózkodunk a hidegben, elkezdhetnek szúrni, zsibbadni a végtagjaink, ami akár fagyási sérülés első jele is lehet. Ráadásul a fedetlen testrészek miatt szervezetünk bizonyos részei lehűlhetnek, amit azonnal megtámadnak a kórokozók.

5. Egyszerű, de nagyszerű!

Már kiskorunkban arra tanítottak a szüleink, hogy alaposan mossuk meg a kezünket és milyen igazuk volt! Ugyanis a kórokozók a levegő után, a különböző felületekről terjednek a leggyakrabban. Sajnos lehetetlen elkerülni, hogy ezekkel a felületekkel találkozzunk, vagy érintkezzünk velük, mivel minden nyilvános helyen, ahol több ember is megfordul, megtalálhatóak ezek a náthát, megfázást és influenzát okozó vírusok. Reggel iskolába menet már a kilincseken, ajtókon, a buszon, vagy miközben a reggeli kávénkat vagy tízórainkat vásároljuk, és ne is beszéljünk az egyetem épületéről, ahol napi 5000 diák is megfordulhat. Amikor csak tehetjük, mossuk meg a kezünket, vagy használjunk nedves törlőkendőt, vagy kézfertőtlenítőt, főleg étkezés előtt.

6. Kirobbanó energia testben és fejben!

A mozgás az egyik legegyszerűbb dolog, amit tehetünk az egészségünk megőrzése érdekében. Bizonyított, hogy a rendszeres, mértéktartó testmozgás véd az olyan felső légúti betegségek ellen, mint például a megfázás. Azonban semmit sem szabad túlzásba vinni, mert a túl sok edzés ellenkező hatást vált ki és csökkenti az védelmet. Ha nem sikerült megelőzni a betegséget, és már elkaptuk, akkor még ajánlott a nem megerőltető edzés, ha nincs komolyabb tünet. Láz vagy gyomorprobléma esetén viszont mellőzük a testmozgást!

7. Belső harcosaink!

A vitaminok nagyon fontosak az immunrendszer megerősítése szempontjából. Vannak különböző tabletták, készítmények, amiben többfajta vitamin is megtalálható, mint a multivitamin, de érdemes tisztában lenni azzal, hogy melyikből nem kap eleget a szervezetünk. A vitaminhiány is előidézheti a megbetegedés kockázatát, ezért tanácsos azt a típusú vitamint nagyobb dózisban bevinni. A C-vitamin az egyik alappillére az immunrendszernek és a legnagyobb ellensége az influenzának és a megfázásnak. A C-vitamin mellett a másik vírus és baktériumölő, az A vitamin, mely fokozza az ellenálló képességet a torokgyulladás és a hörghurut ellen is.

 

ÉS EZEKET OLVASTAD MÁR?

10 TIPP A VIZSGAIDŐSZAK ÁTVÉSZELÉSÉRE 

5 APP TANULÁSHOZ

5 APP NYELVTANULÁSHOZ

Kövess minket Facebook-on!