Szakdolgozati témaválasztás | Blog | iqfactory.hu

A szakdolgozat témaválasztás, amire egyből rábólint a konzulensed

Megeshet, hogy a választott témádat nem lesz egyszerű elfogadtatni a konzulenseddel, mivel nem elég csupán egy „egész érdekes” téma. A konzulens számára egy átütőerejű, nagyszerű téma kell, azonban lehet, hogy eltér a véleményetek, arról, hogy mi számít érdekes témának. Van pár tippünk, ami segíthet, hogy azonnal igent mondjon a témavezetőd!

 

 

Érdekes és aktuális téma

Fontos, hogy próbáljunk meg alapvetően érdekes és hasznos témát választani. A másik lényeges szempont, hogy a téma lehetőleg egyedi legyen, ne olyan, amiből már számtalan dolgozat/kutatás készült az elmúlt években. Ha ezek megvalósulnak, akkor egyből megnyerő lesz a konzulens számára és könnyedén rábólint a témára!

Érdeklődj

Járj utána akár fogadó órán vagy az adott tanár publikációin keresztül, hogy milyen témák érdeklik illetve, hogy milyen témákon dolgozott előzőleg. Megelőzheted, hogy esetlegesen az előzően nála készített szakdolgozatok valamelyikét add meg témaként. A szakterületéhez kapcsolódó új téma remek választás lehet a sikerhez.

Tanulmányaid és az elérhető szakirodalom

Kiemelt szempont, hogy a választott témának kapcsolódnia kell a tanulmányaidhoz, minél inkább releváns az adott téma a szakirányodhoz annál nagyobb az esély, hogy könnyedén elfogadja az oktató. Az elérhető szakirodalom a megfelelő mennyiségben és minőségben nagyon fontos, mivel jellemzően adott mennyiségű szakirodalmat kell felhasználni, illetve ennek révén lehet megfelelő mélységű kutatást készíteni.

Előzetes kutatás

Ismerd meg a választott témát, hogy könnyedén tudj válaszolni a konzulens kérdéseire. A témád lehet, hogy valóban aktuális és érdekes, de ezt a konzulensednek is be kell bizonyítanod. Ez segíthet abban is, hogy eldöntsd, valóban olyan témát választottál, ami számodra is érdekes.

ÉS EZEKET OLVASTAD MÁR?

 

4 Tanács szakdolgozat témaválasztáshoz

Hogyan válassz jó témát a szakdolgozathoz?

Hasznos tippek kérdőívhez!

Kövess minket Facebook-on!