Kíméld meg magad a dokumentum elkészültekor rád törő felismerés („ahh, még tartalomjegyzék is kell!”) érzésétől: készítsd a dokumentummal együtt, ahogy haladsz az írással. Így nem kell az oldalszámokat javítgatnod a jegyzékben, ha utólag kiegészítenéd még a dokumentumot, illetve a formázást is lerövidíti.
Feltéve, hogy legalább 2007-es Word-öt használsz. Tényleg megéri, sőt, a legújabbakban például már a helyes Harvard hivatkozást is pár klikkel elkészítheted.
De lássuk, hogy készül a tartalomjegyzék. Elkészült pl. az első pár címed, bekezdésed. A fenti menüszalagban a „Hivatkozás”-ra kattintva bal oldalon találod a tartalomjegyzéket. A fejezeted címét kijelölve kattints az „Új szöveg” opcióra, majd az „1. szint”-re, és máris megjegyzi, hogy ezt a tartalomjegyzékbe rögzítse.
Ezután –hogy meg is nézd, milyen lesz maga a tartalomjegyzék, a bal oldalon megjelenő „Tartalom” opcióra kattintva a felugró formázások közül egyet kiválasztva elkészítheted a listát. (Ha van kedved/türelmed, Te is alakíthatod a formázását, behúzásokat, színeket, kitöltő karaktereket, stb.)
És tádámmm! Ilyen lett az elkészült tartalomjegyzék! (3. kép) A Tartalomjegyzék menüopciók közül a „Frissítés”-re kattintva tudod ezután menet közben frissíteni, és ellenőrizni a tartalomjegyzékben is megjelenő változtatásaidat.
Kövess minket Facebook-on!