Az automatikus irodalomjegyzékről | Blog | IQfactory

3 dolog, amit nem tudtál az automatikus irodalomjegyzékről

Betűtípus beállítás, félkövér vagy dőlt, képek és diagramok beszúrása, esetleg még az oldaltörést is alkalmazod a Wordben. Sokan nem tudják mi mindenre hasznos még és mennyi időt lehet vele spórolni, például szakdolgozatírás közben. Iskolai beadandók és szakdolgozatok írásánál a kötelező forrásmegjelölés és irodalomjegyzék automatizálásával a saját dolgodat is megkönnyítheted. Lássuk milyen felfedezésre váró lehetőségek vannak, és hogyan tudod ezeket használni!

irjgy

1. Harvard, Chicago vagy APA? Mind ismeri!

Az automatikus irodalomjegyzék segítségével nem kell magadtól összeraknod a végén a forrás- és irodalomjegyzéked, hanem pár egyszerű lépéssel automatizálni tudod már írás közben is, és a rendszer a források bővülésével folyamatosan kiegészíti azt. Többféle standard stílus közül választhatsz (társadalomtudományi dokumentumoknál például APA és MLA stílust használnak leginkább), amelyek eleve szerepelnek a stílustárban. Itt találod a menüben:

Hivatkozás fül/ Stílus / A lenyíló menüben megjelennek a típusok

 

2. Automatikus formázás

Könyv, folyóiratcikk, beszámoló, újságcikk, esetleg online forrás? Hova tegyünk a pontot? A szerző előtt vagy után kell az évszám? Online forrásnál is kell? Dőlt vagy félkövér? Az automatikus irodalomjegyzéknél az idézet részleteinek megadásánál, megjelölve a forrás típusát (könyv, könyvrészlet, folyóirat…) egyből a forrástípusnak megfelelően szúrja be azt. Ennek pontos menete a következő: kattints az idézni kívánt szövegrészlet végére, majd:

Hivatkozás / Idézet beszúrása / Új forrás hozzáadása

Abban az esetben, ha nincs időnk kitölteni a forrás részleteit vagy éppen nincs nálunk és nem tudjuk fejből, vagy a legvégén tervezzük az irodalomjegyzéket megcsinálni, helyőrző hozzáadásával meg tudjuk jelölni az idézett szöveget, amelyre később visszatérhetünk. Lehet, hogy mégis szereted a Word-öt…?

 

3f09242b415afc3274121e1be0425052

 

3. Kisokos

Már tudod előre, hogy az egyik fejezetben használt forrásra a szakdolgozatod további részeiben is szükséged lesz? Nem kell aggódnod, a Word megjegyzi forráslistádat, így később nem lesz szükséged rá, hogy újból kitöltsd a forrás adatait. Egyszerűen ki tudod választani az elmentett forráslistából. Így:

Hivatkozás / Források kezelése / Keresés (ide írd be a szerzőt vagy címet)

vagy így:

Hivatkozás / Idézet beszúrása / Itt pedig egyből listázza az eddigi forrásaidat, elég csak rákattintanod és egyből be is szúrja az idézeted mögé

Ha új dokumentumot nyitsz meg, ahol még megjelölt idézet nincs, nem kell aggódnod, mert a korábban felhasznált forrásaidat itt is elmenti, és újra megjeleníti a program, így elég csak az Alaplistából áthelyezned az Aktuális listába őket.

Szakdolgozat vagy hosszabb dokumentum írásánál érdemes ezeket a praktikákat bevetni, mivel nem csak időt spórolhatsz vele, hanem annak a kockázatát is csökkented, hogy valamit elrontasz a forrásmegjelöléssel kapcsolatban. Érdemes elmerülni a Word adta lehetőségek tanulmányozásában, ki tudja ezek után, hogy miket tudhat még, amit nem is sejtettél.

 

Zseniális, nem? Jó hivatkozást!

IQfactory Team

bloggomb2


Kérj ingyenes árajánlatot!

Milyen tanulmányokat folytatsz?

BA

MA

PhD

Egyéb

10,000+ elégedett ügyfél
1,000+ szakember
250+ szakterület

Kövess minket Facebook-on!