Kerüld el a bacikat az egyetemen | Blog | IQ Factory

Így kerüld a bacikat az egyetemen

A jelenlegi időszak kemény minden egyetemista számára. Nem csak hogy lassan kezdődik a vizsgaidőszak, és tanulni kell, de a beköszöntő mínuszok és egyebek miatt az egészségünkre is jobban oda kell figyelni. A nagy rohanásban bizony könnyű megfázni, vagy elkapni valamit, és ez nagyon rosszul tud jönni ebben a sűrű időszakban.  Az sem segít, hogy az egyetemen rengeteg emberrel érintkezünk, és sokan nem figyelnek rá, mennyit mosnak kezet, vagy merre tüsszentenek/köhögnek. Ilyenkor a legtöbben csak elvonulnánk a világ elől a kedvenc dolgainkkal, és elő se bújnánk májusig. Ennek ellenére megpróbálunk pár tippet adni, hogy mégis elkerüld a téli népbetegségeket.

Kerüld el a bacikat az egyetemen

Amennyiben kollégiumban laksz:

  1. Ne mosogass ott, ahol a fogadat is mosod.
  2. Szerezz be egy saját lázmérőt. Egyszerűbb és higiénikusabb is, ha meg tudod mérni magadnak a lázad, mielőtt az orvoshoz mész.
  3. Ne osztozz a törülközőn.
  4. Tarts magadnál különböző orvosságokat és táplálék kiegészítőket: vitaminokat, fájdalomcsillapítókat, meleg italporokat, zsebkendőket. Ha nagyon sokat kell orrot fújnod, jobb választás egy drágább, puhább zsebkendő beszerzése, hogy ne dörzsölje ki még az orrodat a zsebkendő pluszba a sok egyéb bajod mellé.

Ha jársz konditerembe:

  1. Alap dolog, hogy te letisztítod magad után a gépet, amit használtál, de vajon más megtette ezt előtted? Jobb, hogyha használat előtt is letisztítod a gépeket.
  2. Maradj hidratált! Minél több folyadékot iszol, annál jobb, a dehidratáltság súlyos következményekkel járhat, különösen azok számára, akik aktívan sportolnak. A kávé, energiaital, és az egyéb cukros üdítők itt nem számítanak folyadéknak, mert csak fokozzák a dehidratáltságot. Igyál vizet!

A közös étkezőben:

  1. Ne oszd meg másokkal a poharad, üveged, tányérod, stb.
  2. Mindig moss kezet, ha lehetőséged van rá, különösen étkezés előtt.

Bárhol, bármikor:

  1. Kerüld el a barátaidat, amikor betegek vagytok! Ettől nem leszel rosszabb barát.
  2. Használj kézfertőtlenítőt, ha épp nem tudsz kezet mosni.
  3. Ne dohányozz, és ne lógj együtt a dohányosokkal! A baktériumok a passzívan dohányzókra is könnyedén átterjedhetnek.
  4. Tegyél minél több zöldet a tányérodra! A friss zöldségek és a bogyós gyümölcsök telis-tele vannak antioxidánsokkal, amelyekre szüksége van a szervezetednek. A tejsavó fehérje segíthet a természetes méregtelenítésben. Az erjesztett dolgok, mint például a savanyú káposzta segítenek jó baktériumokat bevinni a szervezetedbe, míg a fokhagyma a szaga ellenére nagyon hasznos tud lenni a gomba- és vírusölő képességei miatt.
  5. A legtöbben az alvás fontosságát felejtik el, pedig az alvás hiánya erőteljesen gyengíti az immunrendszert.

Kövess minket Facebook-on!