Így válj éjjeli bagolyból hajnali kakassá!|Blog | IQfactory

Így válj éjjeli bagolyból hajnali kakassá – 7 lépésben

Biztos te is ismersz olyan embereket, akik minden reggel tökéletes, frissen vasalt ruhákban, a reggeli zuhanytól kellemesen illatozva jelennek meg, az egyik kezükben egy otthon készített kévét tartalmazó termosszal, a másikban pedig az aznapi feladatok listáját tartva. Összeszedettek, olyanok, akiken látszik, hogy értenek ahhoz, amit csinálnak. Ezzel szemben biztos akad olyan ismerősöd is –esetleg épp te vagy az,- akinek alig van ideje fogat mosni, és magára kapni a 2 perc alatt kiválasztott ruháját, a reggeli kávékészítésről nem is beszélve. Ziláltan, korgó gyomorral megérkezel az egyetemre vagy a  munkahelyedre és elhatározod, hogy holnap biztosan felkelsz időben, de sajnos másnap megint nem jön össze… Sokszor hallani a „nagy titkot”: feküdj le időben és akkor fel is tudsz kelni időben. Viszont ez tipikusan olyan megállapítás, amit mondani könnyű, de a gyakorlatban már koránt sem az. Tippjeink segítségével azonban belőled is reggeli kakas válhat:

bagoly

 

1. Takarítsd ki a szobádat!

Ha tisztán tartod a hálószobádat és a ruháid nem a padlón hevernek szerte-széjjel, akkor gratulálunk, az első lépést már megtetted! Rengeteg stressztől és felesleges időhúzástól szabadít meg az, ha áttekinthető a szobád, és helyén vannak a ruháid. Így reggel nem azzal telik el az idő, hogy a padlón heverő kupacból próbálod kiválasztani a „még-tiszta” darabokat.

clutter-560701_640

2. Használd ki a hétvégét!
Pihenni fontos, de a hétvége ne csak pihenéssel teljen. Tehát ne aludj hétvégén sem 8-9 óránál többet. Nem is lesz szükséged annyi pihenésre, ha a hétvégédet azzal is töltöd, hogy megkönnyítsd a hétköznapjaidat. A nagy-bevásárlást végezd el a két szabad nap alatt. Vagy online, és kérd szombatra a kiszállítást! Főzz nagyobb adagokat előre a hétre, amit akár hét közben magaddal vihetsz majd. Készíts egy nagy adag jegeskávét, és tárold a hűtőszekrényben vagy a fagyasztóban, így pár napig a kávéra sem lesz gondod.

3. Tíz perc este – megtakarít húsz percet reggel
Ha reggelente egy csöppet lassabb vagy, mint este, akkor ez a pont neked szól. Készítsd ki még este a másnapi ruhádat, ha kell, vasald is ki, készítsd elő a kávéfőzőt, a reggelidet és mindent, amit magaddal akarsz vinni másnap. Írj egy listát azokról a dolgokról, amiket reggel el kell intézned. Ha megtervezed a reggeled, gördülékenyebben fog menni minden.

4. Ragadd meg a „fáradt pillanatod”
Ismered az érzést, amikor este 9-10 vagy akár 11 óra környékén hirtelen fáradtnak kezded érezni magad és ásítozol? Sokan leküzdik ezeket a fáradt pillanatokat és utána még fenn tudnak maradni akár 3-4 órát is, úgy, hogy túlestek a holtponton. Viszont ez nem jó megoldás. Amikor érzed, hogy elfáradtál, azonnal menj aludni, mert ilyenkor tud a leginkább pihenni a szervezet és garantált, hogy reggel nem leszel zombi-üzemmódban. Ha nem tapasztaltál még ilyen „fáradt pillanatokat” akkor arról lehet szó, hogy nem tudatosítottad magadban. Figyelj egy kicsit jobban, mert a tested nagyon sok mindent elárul.

5. Kelj fel, öltözz fel és ágyazz be!
Sokan vannak, akik felkelnek és szeretnek még pizsamában ücsörögni, reggelizni, meginni a kávéjukat, elolvasni a híreket, de ez sokszor nem jó megoldás. Azzal, hogy nem öltözöl fel, hanem pizsamában maradsz, azt üzened a testednek, hogy ez egy laza nap, és előbb-utóbb ki fogsz futni az idődből. Kelj fel, öltözz fel és ágyazz be, ezzel megteszed az eső lépést az eredményes reggel és nap felé.

break-18987__180

6. Tedd játékossá!
Van egy remek ingyenes applikáció, mely a Coach.me nevet viseli. Ez az applikáció sokat segít abban, hogy betartsuk, amiket eltervezünk az adott napra. Pontokba szedheted a segítségével a tennivalóidat, és amikor elvégzed az egyik feladatodat és kipipálod, zöldre vált a színe. Töltsd le és könnyítsd meg a saját dolgod, meglátod milyen jó érzés lesz látni, hogy a feladataid fele már zöld színben pompázik. https://www.coach.me/

7. Haladj kis lépésekben!
Ha eddig 7-kor keltél, ne várd, hogy másnap már 5-kor kiugorj az ágyból. Először célozd meg a 6:30-at, majd pár nap múlva a 6:00 órát, és így tovább. Sokkal eredményesebb és kellemesebb lesz, ha kis lépésekben haladsz.

girl-872149_640

Ha sikerül megfogadnod a tanácsainkat és kiépíted a korán-kelés szokását, akkor érezni fogod a pozitív hatásait is:

  • Pénzt spórolhatsz azzal, hogy otthon reggelizel, és csomagolsz magadnak ebédet
  • Beérsz az órádra időben
  • Csinosabb, igényesebb ruhákat hordhatsz minden nap
  • Kevésbé fogsz stresszelni azon, hogy kifutsz reggelente az időből
  • Kellemesen lezuhanyozhatsz minden reggel
  • Nyugodtan utazhatsz az egyetemre
  • Összeszedettebb lehetsz, mivel nem érzed úgy, hogy már reggel le vagy maradva az aznapi teendőiddel
  • A nap végén elégedettebb lehetsz, mert tudod, hogy mindent beleadtál

 Na, megéri ezekért némi odafigyelés és eltökéltség?

IQfactory

 

Kövess minket Facebook-on!