5 tanács éjjeli baglyoknak | Blog | IQfactory

5 tanács éjjeli baglyoknak

Vizsgaidőszakban, vagy a szakdolgozat leadása előtti utolsó hajrában van úgy, hogy kimarad egy-egy éjszaka az alvás, ugye? Ezzel alapvetően semmi probléma, sokszor az éjszakai csendesebb, nyugodtabb környezet (no meg a határidő közeledte) hatékonyabbá tesz, és ekkor jöhetnek a legjobb ötletek. Érdemes azonban megfogadnod 5 tanácsunkat, hogy ne árts az éjszakázással egészségednek, és ne kergesd őrületbe a családod a (valószínűleg fáradt, türelmetlen és valljuk be, ilyenkor idegesítő) nappali éneddel…

1. Az éjszakázás nem életforma, csak akkor tedd, ha muszáj

Még ha éjjeli bagoly is vagy, próbálj legkésőbb hajnali 2-3 körül ágyba vonulni. Így is használhatatlan leszel legalább reggel 10-ig, de ha egész éjjel tanulsz, valamikor nappal fogsz elfáradni, majd délután ébredsz, és kezdődik az egész kör elölről. Adj időt magadnak másnap regenerálódni, ha alvás nélkül töltesz egy éjszakát, és ne állítsd át erre az üzemmódra hosszabb távon a napirendedet.

2. Kevesebb koffein, több víz, gyümölcs és zöldség

Bár azt gondolnád, egy végigtanult éjszaka után a kávé és az energiaital fog segíteni a másnap túlélésében, ezek a csodaszerek pont ekkor mutatják meg negatív oldalukat, amikor szervezeted a leginkább sebezhető: egy éjszakázás után. Ha mégis a kávé mellett döntenél, előbb egyél valami egészséges nasit (müzli, teljes kiőrlésű keksz, stb.) Igyál egy nagy pohár hideg vizet, ami felébreszt és hidratál, és rágcsálj hozzá gyümölcsöt-zöldséget, ami természetes energiabombaként fog felpörgetni.

3. Zuhanyszünet

Az átvirrasztott éjszaka után kezdd a napot egy langyos/hideg zuhannyal! Felfrissíti a tested és az agyad is.

4. Még egy kevés alvás is jobb, mint a semmi?

Ezt Te tudod, van aki egy áttanult éjszaka után hősként kitart másnap estig, és van, aki megragad minden szabad órát egy szundira. Bár napközben nem szerencsés aludnod, ha pár órát be tudsz iktatni még a vizsga vagy az órád előtt, használd ki! Ha az alvásrended már úgyis felborult, legalább ebből a pár alvással töltött órából hozd ki a maximumot.

5. Másnap este normál menetrenden

Lehet, hogy másnap este is könnyűnek érzed a virrasztást, de próbálj meg inkább a szokott időben, vagy akár egy kicsit korábban is lefeküdni, különben hosszabb távra is megzavarhatod a bioritmusod. Minél előbb visszatérsz a normál kerékvágásba, annál jobb.

 

Jó tanulást, és kitartás, már nincs sok hátra a vizsgaidőszakból!

 

IQfactory Team

 

Kövess minket Facebook-on!