Kommunikáció szakdolgozat - IQfactory Szakdolgozat írás, dolgozat írás

Kommunikáció szakdolgozat

Egy kommunikáció szakdolgozat megírása komplex készségeket, ismereteket igényel. A terület felöleli a kommunikáció- és médiaelméletet, számos társadalomtudománnyal áll interdiszciplináris viszonyban, de bemenetet jelent gyakorlati munkakörökbe is. A szakdolgozat tehát egyaránt igényli az általános elméleti bázis és a szűkebb témakörtől függő specifikus ismeretek meglétét. Utóbbiak gyorsan változhatnak, függően attól, milyen trendek érvényesülnek az adott területen.

Az elméleti alapokra általában példa, esettanulmány részletes elemzése vagy a szakdolgozó által végzett kutatás épül. Utóbbi követhet szociológiai és statisztikai módszereket is, lehet kvalitatív vagy kvantitatív, alkalmazhat olyan antropológiai gyökerű módszereket is, mint a résztvevő megfigyelés vagy az etnográfiai leírás, de általában ezek valamilyen kombinációja biztosítja a leghitelesebb eredményt.

A kommunikáció szakdolgozat népszerű témái a szervezeti kommunikáció és a marketingkommunikáció, utóbbin belül az online marketingeszközök. A szociológiai vagy szociálpszichológiai megközelítésű közösségimédia-kutatás is aktuális. Jellemző a digitális kommunikáció és az újmédia, a médiakonvergencia vizsgálata. Emellett elemezhetők a hagyományos médiaágazatok termékei, intézményei is, általában összefüggésben a „régi” és az újmédia összevetésével.

Ajánlatkérés

LEGGYAKORIBB SZAKDOLGOZATI TÉMAKÖRÖK

Szervezeti kommunikáció

A szervezeti kommunikáció szakdolgozat tárgya egy adott szervezet kommunikációs stratégiáinak vizsgálata. Az orientáció lehet válságkommunikáció, kockázatkommunikáció, vezetői kommunikáció, szervezetek információs rendszerei (adat-információ-tudás folyamatok), tranzakciós rendszerek, vezetői információs rendszerek. Releváns téma a szervezetszociológia, a nők és a férfiak szervezeten belüli szerepe és kommunikációja, az eltérő korosztályba tartozó egyének viszonyrendszere a szervezeten belül, de általánosságban a munkahelyi hálózatok vizsgálata is.

Marketingkommunikáció

A marketingorientációjú szakdolgozat valamilyen cég, gazdasági szereplő, profitorientált, non profit vagy állami vállalat marketingstratégiáját vizsgálja. Ide sorolható a kampánytervezés és médiatervezés a versenyszektorban, kommunikációs mixek tervezése, kommunikációs stratégiák tervezése. Médiagazdaságtani megközelítéssel elemezhető egy kiválasztott médium vagy kommunikációs ügynökség tevékenysége. Utóbbihoz kapcsolódik a reklámcég-bemutatás, a reklámstratégiák elemzése vagy tervezése. A public relationshöz kapcsolódó téma a non business szervezetek kampánytervezése. A szakdolgozat írója foglalkozhat esemény-marketinggel, az események PR-eszközként való felhasználásának vizsgálatával, ilyen terv készítésével. A vállalati társadalmi felelősségvállalás témájában vizsgálható a CSR tevékenység és annak kommunikálása egy adott vállalatnál; hazai és nemzetközi CSR tevékenység; valamint a szponzorálással kapcsolatos kérdések, akár kiválasztott szervezetnél (művészet, sport stb.) való szponzorgyűjtés formájában. Az online marketing eszközei és felületei (blogok, szponzorált hirdetések közösségi oldalakon, bannerek és pop-up hirdetések, YouTube-videók elé illesztett reklámspotok) szintén releváns témát nyújthatnak.

Public relations

A közönségkapcsolatok témájában írt kommunikáció szakdolgozat tárgya is lehet a szervezeti kommunikációnál említett válságkommunikáció, illetve a médiumok szerepe válsághelyzetek kommunikációjában, a „negatív szenzáció” jelensége. Releváns lehet a sajtóreferens feladatköre, illetve egy intézmény sajtókommunikációja; a sajtókapcsolatok szerepe a kulturális és politikai kommunikációban; a hírérték, a tematizáció és a perszonalizáció kérdése; ezenkívül a helyi, önkormányzati kommunikáció, a civil szervezetek kommunikációjának elemzése, a közszféra kommunikációs kihívásai. Egy adott szervezet arculatának és sajtókommunikációjának összehangolása kommunikációs mix formájában.

Nemzetközi kommunikáció

A kommunikáció szakdolgozat írója foglalkozhat nemzetközi döntések, együttműködések vagy válságok médiakommunikációjával éppúgy, mint diplomáciával, diplomáciai esettanulmányokkal. Releváns lehet a magyar kultúra külföldi menedzsmentje, ennek intézményi és kulturális háttere. Marketinggel határos terület a turizmus, a turisztikai for profit szféra marketingkommunikációja turisztikai vállalkozások, utazásszervező cégek működése, vagy egy település nemzetközi kommunikációs lehetőségei a turizmus révén. A társadalomtudományos orientáció tárgya lehet még a kivándorlás és a bevándorlás kérdése, problémái, reprezentációja is.

Digitális kommunikáció, újmédia; médiainformatika

Az újmédia, a konvergens média, a digitális kultúra, a hálózatiság fogalomkörének ismerete szinte minden kommunikációs és médiatudományos témakör vizsgálatához fontos. A specifikus vizsgálat irányulhat az okoseszközökre vagy más technikai területekre, de az online nyilvánosságra, a weboldalakra, fórumokra, online közösségekre is. Aktuális témák az online önkifejezés, a közösségi oldalakon történő profilépítés, a közéleti tájékozódás és a nyilvános szférában való részvétel változásai. A szakdolgozat írója vizsgálhatja az X, az Y és a Z generáció digitális térben való jártasságát, szokásait, önreprezentációját. Érdemes vizsgálni az internetes szubkultúrákat, valamint az offline is létező csoportok internetes megnyilvánulásait.

A szorosan médiainformatikai témájú dolgozat tárgya lehet a tartalomkezelő rendszerek összehasonlítása, a grafikai programok lehetőségei, a keresőmarketing eszközei, webhelyek esztétikája és ergonómiája, látogatottság-mérési módok, internetes reklámkampányok, Creative Commons licencek és hatásaik.

Nyomtatott sajtó

A kommunikáció szakdolgozat tárgya lehet sajtótörténeti, vizsgálhatja az intézményrendszer fejlődését, a sajtó viszonyát a politikai rendszerekkel (propaganda), illetve a gazdasággal (reklám, reklámtörténet). Koncentrálhat a sajtó egyes szakterületeire (pl. tudományos sajtó), célcsoportjaira (pl. női lapok), különösen a célcsoportra gyakorolt hatás, a közvetített normák és a célcsoportról alkotott kép szempontjából. Külső szempont bevonásával aktuálissá tehető téma a bulvár viszonya olyan kortárs jelenségekkel, mint a celebkultúra. Releváns a sajtótermékek formai (pl. tipográfiai) vagy műfaji elemzése, különböző sajtótermékek ilyen szempontú összehasonlítása. Szinte az összes lehetséges téma viszonylatában fontos az online sajtóval, a blogoszféra jelentette interaktivitással, illetve a konvergens médiával való összevetés.

Elektronikus sajtó

A szakdolgozat orientációja lehet a rádió vagy a televízió történeti vizsgálata. Elemezheti egyes televíziók vagy rádiók marketingstratégiáit. Koncentrálhat csatornákra vagy csatornatípusokra, a műsorszórás sajátosságaira, a célközönség összetételére, a televíziós műsorok célcsoportra gyakorolt hatására. A szempontok tehát hasonlítanak a nyomtatott sajtóval kapcsolatos dolgozattémákra, abban a tekintetben is, hogy itt is szinte elengedhetetlen az online médiára való kitekintés. (Vizsgamunka, pl. riportfilm vagy dokumentumfilm készítése esetén a dolgozat lehet technikai jellegű is, dokumentálhatja a munka elkészítésének folyamatát.)

GARANCIÁINK

 

home-icon-6100% plágium mentesség – PÉNZVISSZAFIZETÉSI GARANCIA
Garantáljuk, hogy minden általunk végzett munka plágiumtól mentes. Minden eseteben szoftveres plágiumkereső vizsgálatot végzünk, melynek riportját csatoljuk a kézbesítéskor.

icon-adatvedelemAdatvédelem
Biztosítjuk, hogy adataidat a rendelés során bizalmasan kezeljük, harmadik félnek egyáltalán nem adjuk át őket. A kommunikáció egy ellenőrzött, zárt rendszeren belül történik, amelyet rendszergazdáink folyamatosan felügyelnek.

home-icon-4Képzett és tapasztalt szakemberek
Garantáltan a témában megfelelően képzett és nagy tapasztalattal rendelkező szakemberek állnak a rendelkezésedre. Kizárólag diplomás partnereket alkalmazunk, akiket komoly felvételi folyamaton viszünk keresztül, mielőtt megbízást vállalnának cégünknél.

home-icon-5Határidő
Biztos lehetsz abban, hogy a munkát az általad megjelölt határidőre, vagy még az előtt készítjük el.

icon-listaTeljes hivatkozási lista
Garantáljuk, hogy az összes általunk elvégzett munka teljes hivatkozási listával kerül kézbesítésre. A dokumentumok hivatkozásait DÍJMENTESEN készítjük el és nem számítjuk bele a terjedelembe.

icon-igenyekInstrukciók
Garantáljuk, hogy az általunk vállalt szolgáltatás megfelel a rendeléskor általad megadott utasításoknak és specifikációknak. Ha mégis rosszul értelmeznénk az utasításokat, természetesen díjmentesen javítunk a felhasználási feltételeinkben rögzítettek szerint.

home-icon-3Folyamatos kommunikáció
Megrendelői felületünkön kapcsolatot tarthatsz szakembereinkkel és nyomon követheted a munka elkészültét. Ügyfélszolgálatunk rövid időn belül válaszol e-mailjeidre, ha pedig telefonon keresnél minket, biztos lehetsz benne, hogy egy tapasztalt kollégánk áll a rendelkezésedre.

Ajánlatkérés